Jump to content

A Facebook tovább harcol a clickbait posztok ellen

2016. 08. 05. 16:00

2 éve kezdte meg a küzdelmét a hírfolyamában megjelenő csaliposztokkal szemben a Facebook. Mára pedig ezt a harcoz egy teljesen új szintre tudta emelni.

Az úgynevezett „clickbait” egy pejoratív kifejezés azokra a webes tartalmakra melyeknek elsődleges célja minél több embert rávenni, hogy rájuk kattintsanak. Ezt általában érdekes és figyelemfelkeltő főcímek megadásával vagy a szemünket és kíváncsiságunkat odavonzó képekkel, videókkal próbálják manapság elérni. No, de mi ebben a rossz? Leginkább az, hogy ha az extra figyelem érdekében félrevezető dolgokat közvetítenek. Magyarán a kattintás után kipukkan a lufi és jó esetben nem pont azt találjuk, mint amit a cím hirdetett, még rosszabb esetben akár egyáltalán semmi köze hozzá és még egy vírussal is gazdagabbak lehetünk, ha óvatlanul kattintgattunk.

A Facebook az ilyen fajta clickbaitekre vadászik. Például ilyen lehet, hogy „ A vezetés a legrosszabb dolog, amit tehetünk” vagy „Ez a fura trükk segíthet neked megtalálni egy nagyon ritka Pokémont. A Facebook rendszere képes azonosítani az ilyen mondatrészeket pont úgy, mint egy e-mail spam filter. Ha pedig egyszer rájuk talált, akkor leteszi szépen őket valahova a hírfolyam egy mélyebb pontjára.

Az új funkciót még csak most kezdik el élesíteni, de már néhányan a változtatásokkal megfűszerezett hírfolyamukat böngészhetik valószínűleg anélkül, hogy egyáltalán feltűnne nekik a változás.

A Facebook csapata ezzel a fejlesztéssel is a felhasználói igények kielégítésére törekedett. Mostantól kevesebb csalihírrel fogunk találkozni a hírfolyamunk tetején.

(Forrás: engadget.com Fotó forrása: pixabay.com)