Jump to content

Kiderült, hogy mi lehetett a Steam Summer Sale sikerének titka

2016. 07. 10. 10:00

Az idei Steam Summer Sale bombasiker lett, de ennek hátterébe nem egy újabb akciózási stratégia áll, hanem néhány korábbi megszüntetése.

Ahogy azt már mi is említettük, a Valve legutóbbi Steam Summer Sale kiárusítása fenomenális sikert hozott. A cég 50 százalékkal több bevételt könyvelhetett el a tavalyi év nyári akciójához képest, ami összességében 236 millió dolláros eredményt jelentett. Most pedig Sergey „SteamSpy” Galyonkin közzétette a teljes pénzügyi beszámolót és egy teóriával is előállt, amivel a sikert magyarázza.

A teória szerint a kiemelkedő eladások hátterében, ha tradicionálisak számító villám és napi ajánlatok eltávolítása áll. Tény, hogy idén nem voltak ilyenek és tény hogy nagyobb lett a bevétel, de hogy is lesz itt összefüggés, amikor elvileg ezek az ajánlatformák pont azt célozzák, hogy az emberek napi szinten visszatérjenek böngészni a Steam akcióit.

A magyarázat szerint a villám és napi ajánlatok arra késztették az embereket, hogy ne vásároljanak, hanem várják, hogy a kinézett játékuk belekerüljön a villám vagy a napi ajánlatok közzé és a lehető legolcsóbb áron jussanak hozzá. Legtöbben kivártak az utolsó napig vagy teljesen lemondtak a játék megvásárlásról. Ez jelenség aztán hosszú távon negatívan befolyásolta az eladásokat, más szóval ne legyünk meglepve, ha ezeket a régi ajánlattípusokat már sem az őszi, sem pedig a téli Steam akcióhadjáratnál nem látjuk majd viszont.

A dolog iróniája, hogy ha ez a teória helyes, akkor az eladások fokozásához csak annyit kellett tennie a Valve csapatának, hogy megszüntetett olyan ajánlatformákat, amik elvileg pont, hogy az eladások növelését kellett volna, hogy szolgálják.

(Forrás: vg247.com)