Jump to content

Egy kaliforniai hotelben robot inasokat alkalmaznak

2014. 08. 13. 18:42

Ha esetleg a cupertinoi high-tech Aloft Hotelben tervez megszállni, ne lepődjön meg, ha a rendelt pezsgőt, vagy extra törülközőt egy 1 méter magas vicces kinézetű kis robot szállítja a szobájához. Bizony, ez már a jövő, a recepciósnak nincs is más dolga miután megkapta a rendelést, mint belepakolni az A.L.O. Botlr elnevezésű kis masinába és felküldeni a szobába.

Az 50 kilós robot egy 7 hüvelykes tablettel van felszerelve, melyen keresztül tud kommunikálni a személyzettel és vendégekkel. Van benne 4G és WiFi kapcsolat is, így könnyen tud liftet hívni, ha esetleg nincs kedve lépcsőzni. Ja igen, a Botlr nem is tud lépcsőzni, ezért csak olyan környezetben tud zavartalanul működni, mely teljes mértékben akadálymentesítve van számára.

A személyzet felveszi a rendelést, odahívja a robotot, majd bepakolja a kívánt cuccokat, feltéve, ha azok tömege nem haladja meg az egy kilogrammot. Ez eléggé leszűkíti mondjuk a lehetőségeket, sajnos az óhajtott súlyzókészletet valószínűleg egy emberi kiszolgáló fogja a szobához szállítani, de kisebb ételekkel, fürdőszobai kellékekkel simán megbirkózik a Botlr. Mikor odaért a szobához megcsörgeti a vendég szobai telefonját és borravaló helyett mindössze egy tweet-et kér, a #meetbotlr hashtaggel ellátva.

A robot valójában a SaviOne névre keresztelt gép átfestve, nyakkendővel ellátva, amit a kaliforniai Savioke nevű startup fejlesztett ki. Az új cég a Google Ventures támogatását élvezi és az a Steve Cousins a vezetője, aki korábban a Willow Garage-nak volt a CEO-ja.

Botlr augusztus 20-án debütál a bevezető tesztelésen, ha sikeres lesz, akkor mindegyik Aloft Hotelben rendszeresítenek egy-két példányt. A hotellánc igazgatóhelyettese, Brian McGuinness szerint a Botlr-ek nem fogják az emberi munkaerőt helyettesíteni, inkább megszabadítják őket az apró feladatoktól, hogy fontosabb dolgokkal tudjanak foglalkozni.

Forrás: engadget.com / fotó: engadget.com