Az 50 kilós robot egy 7 hüvelykes tablettel van felszerelve, melyen keresztül tud kommunikálni a személyzettel és vendégekkel. Van benne 4G és WiFi kapcsolat is, így könnyen tud liftet hívni, ha esetleg nincs kedve lépcsőzni. Ja igen, a Botlr nem is tud lépcsőzni, ezért csak olyan környezetben tud zavartalanul működni, mely teljes mértékben akadálymentesítve van számára.
A személyzet felveszi a rendelést, odahívja a robotot, majd bepakolja a kívánt cuccokat, feltéve, ha azok tömege nem haladja meg az egy kilogrammot. Ez eléggé leszűkíti mondjuk a lehetőségeket, sajnos az óhajtott súlyzókészletet valószínűleg egy emberi kiszolgáló fogja a szobához szállítani, de kisebb ételekkel, fürdőszobai kellékekkel simán megbirkózik a Botlr. Mikor odaért a szobához megcsörgeti a vendég szobai telefonját és borravaló helyett mindössze egy tweet-et kér, a #meetbotlr hashtaggel ellátva.
A robot valójában a SaviOne névre keresztelt gép átfestve, nyakkendővel ellátva, amit a kaliforniai Savioke nevű startup fejlesztett ki. Az új cég a Google Ventures támogatását élvezi és az a Steve Cousins a vezetője, aki korábban a Willow Garage-nak volt a CEO-ja.
Botlr augusztus 20-án debütál a bevezető tesztelésen, ha sikeres lesz, akkor mindegyik Aloft Hotelben rendszeresítenek egy-két példányt. A hotellánc igazgatóhelyettese, Brian McGuinness szerint a Botlr-ek nem fogják az emberi munkaerőt helyettesíteni, inkább megszabadítják őket az apró feladatoktól, hogy fontosabb dolgokkal tudjanak foglalkozni.
Forrás: engadget.com / fotó: engadget.com