Ethan Zuckermann, aki az MIT neves kutatója, a Center for Civic Media vezetője azon belül, körülbelől húsz éve találta ki a felugró ablakok koncepcióját. A The Atlantic-ben megjelent esszéjében azt írja, hogy akkor még nem tudta mit szabadít ezzel a világra és elnézést is kér mindenkitől.
Maga a pop-up ötlete akkor fogant meg a fejében, amikor egy nagy autós cég kiakadt azon, hogy reklámját egy anális szexszel foglalkozó honlapon látta viszont. Szükség volt egy olyan módszerre az internetes marketingben, mely lehetővé teszi, hogy ne keltse a reklám azt a látszatot, hogy valamilyen módon összefügg a honlap tartalmával. Így hát Zuckermann írt egy kódot, mely egy új ablakban nyitja meg a megrendelt hirdetést. Azt írja, hogy ezt jó szándékkal tették akkoriban.
Az esszét érdemes amúgy elolvasni, arról vitatkozik benne, hogy a Web-nek félre kéne tennie egyszer és mindenkorra a hirdetésekre alapuló üzleti modelljét. A teljes írást itt találja meg.
Forrás: gizmodo.com / fotó: wordpress.com