Jump to content

Elnézést kért a pop-up ablakok atyja

2014. 08. 15. 20:03

Szerintem nem vagyok egyedül, amikor azt mondom, hogy borzasztó módon irritálónak találom a pop-up, azaz felugró ablakos hirdetéseket. Egy közvélemény-kutatás szerint az internetezők 95 százaléka érez hasonlóan. Ezt Ethan Zuckermann is látja, ezért elnézést kért az internetes társadalomtól, amiért kitalálta az egész ötletet.

Ethan Zuckermann, aki az MIT neves kutatója, a Center for Civic Media vezetője azon belül, körülbelől húsz éve találta ki a felugró ablakok koncepcióját. A The Atlantic-ben megjelent esszéjében azt írja, hogy akkor még nem tudta mit szabadít ezzel a világra és elnézést is kér mindenkitől.

Maga a pop-up ötlete akkor fogant meg a fejében, amikor egy nagy autós cég kiakadt azon, hogy reklámját egy anális szexszel foglalkozó honlapon látta viszont. Szükség volt egy olyan módszerre az internetes marketingben, mely lehetővé teszi, hogy ne keltse a reklám azt a látszatot, hogy valamilyen módon összefügg a honlap tartalmával. Így hát Zuckermann írt egy kódot, mely egy új ablakban nyitja meg a megrendelt hirdetést. Azt írja, hogy ezt jó szándékkal tették akkoriban.

Az esszét érdemes amúgy elolvasni, arról vitatkozik benne, hogy a Web-nek félre kéne tennie egyszer és mindenkorra a hirdetésekre alapuló üzleti modelljét. A teljes írást itt találja meg.

Forrás: gizmodo.com / fotó: wordpress.com