A kínai felhasználók a hétvégén, január 17-én azt tapasztalhatták, hogy az Outlook email szolgáltatás nem elérhető, amennyiben IMAP és SMTP protokolt használva közelít valaki asztali vagy mobil kliensen keresztül. Ezzel szemben az Outlook webes felülete nem volt érintett.
A GreatFire jelentése szerint egy MITM támadás áll a dolog hátterében, mely egy kisebb hibát okoz az email kliensben és kevésbé nyilvánvaló, mint a többi taktika. Egészen könnyen összetéveszthető egy hálózati problémával, melynek során a felhasználók mit sem sejtenek a kimaradás okáról.
A gyanú szerint az immár helyreállt szolgáltatás szünetelése a kínai Cyberspace adminisztrációjának műve, mely szerv az internet cenzorálásáért felelős az országban.
A GreatFire letesztelte az Outlook elérését ugyanazt az IMAP portot használva az email szolgáltatáshoz a böngészőben és felfedezte, hogy önérvényesítő biztonsági tanusítványt használtak a kapcsolat létrehozásához. A GreatFire szerint ez konzisztens az oldal ellen előfordul korábbi kínai támadásokkal.
Amennyiben a GreatFire gyanúja nem alaptalan, úgy előfordulhat, hogy Kína vezetése szeretné rövidebb pórázra fogni a külföldi webszolgáltatásokat, hogy országa lakói még inkább el legyenek vágva az internet maradékától.
Forrás: thenextweb.com
Fotó: chinese-flag.org
Írta: Ambróz Nóra