A NASA koalíciója az idegen élet felkutatására

2015. 04. 24. 16:00

A NASA szerint pusztán csillagászok és robotok segítségével nem biztos, hogy minden lehetőséget kihasználnak a más világokon való élet megtalálására, így igyekeznek további támogatókat toborozni.

Az űrügynökség megalakította a Nexus for Exoplanet System Science-t (NExSS), mely a tudósok egy hatalmas koalíciója lett. A szövetség célja az asztrofizika, a Föld, más bolgyók és a Nap kutatása.

A csoport kollektív tudásbázist szeretne kiépíteni, mely az idegen életformák utáni kutatást olyan perspektívákból is megközelítheti, mely a NASA számára nem mindig adott. (Például: hogyan hat az atmoszféra egyes kémiai anyagainak elszivárgása az élet kialakulásának esélyeire? Stb.)

A NASA reméli, hogy a csoportnak sikerül meghatározni, hogy mely bolygók lakhatóak és kidolgozni egy tudományos módszertant behatóbb tanulmányozásuk elősegítésére. Arra természetesen semmi garancia nincsen, hogy a NExSS fel is fog fedezni idegen organizmusokat, arra pedig főleg nincs semmi biztosíték, hogy ha lesznek is eredmények, akkor mi azt megéljük, ám az esélyek az összefogásnak köszönhetően egy kicsit végre jobbak.