Nagy felfedezés bejelentésére készül a NASA

2015. 09. 28. 12:00

A NASA hamarosan egy „kiemelkedő jelentőségű tudományos felfedezést” tesz közzé a Marssal kapcsolatban, ám nem szeretnénk senkit sem bíztatni arra, hogy máris megkövült idegen élőlények maradványaira számítson.

A NASA nagyon valószínűleg a Mars egyik különös jelenségére, a „rekurzív lejtővonalakra” talált megoldást, melynek tudományos magyarázatát már régóta keresik. A kutatók feltételezései közül a folyó sósvíz tűnik a legesélyesebbnek, ugyanis a tünemény csakis a napos oldallal rendelkező hegyeken fordul elő, ahol a hőmérséklet nulla fok felett van. A folyó víz híre a Mars esetében nagyon fontos felfedezésnek számítana, hiszen ezzel bebizonyosodna, hogy a bolygó képes legalább primitív életformáknak otthont adni.

Az elméletek egyik hiányos pontja, hogy honnan is érkezik a sósvíz. Néhányan úgy vélik, a dolog eredete a felszín alatt keresendő, ahonnan geotermikus hő hatására kerül bukkanik fel, míg mások szerint a csúcsok jégsapkájából származik a víz. Szintén nem kizárható, hogy az atmoszféra a tettes, melyből egyes sók kicsapódnak a hideg estéken.

Ez utóbbi elméletről hamarosan egy komolyabb értekezés kerül publikálásra, melynek szerzője, Lujendra Ojha, szintén meg fog szólalni az eseményen. Látogass el hozzánk a holnapi napon, hogy megtudd, milyen felfedezést harangozott be ilyen büszkén az ügynökség!